Na Energetický regulační úřad (ERÚ) směřují první hromadné stížnosti na omezování práva spotřebitele. - BLOG - partner-ecentre.cz

Obchodní zástupce aukční síně eCENTRE
Partner komunity LICIT
Přejít na obsah

Na Energetický regulační úřad (ERÚ) směřují první hromadné stížnosti na omezování práva spotřebitele.

partner-ecentre.cz
Vytvořil v Energie ·
Společnost eCENTRE, a.s. od 1. října 2016 zastupuje na základě pověření jednotlivé domácnosti, které se rozhodly ušetřit nemalé peníze změnou dodavatele energií. Vlivem obstrukcí ze strany stávajících dodavatelů však ceny z aukcí lidé mnohdy nemohou využít. Dodavatelé porušují energetický zákon a znesnadňují tak lidem změnit dodavatele. Na Energetický regulační úřad (ERÚ) směřují první hromadné stížnosti na omezování práva spotřebitele.

Až v momentě, kdy se domácnost rozhodne změnit svého dodavatele energií, často zjišťuje, jak náročný krok to může být.

„V evropských zemích není výjimkou, že přímo na vyúčtování najdete datum ukončení dodávek. To je zcela zásadní údaj pro to, aby domácnost mohla ukončit smlouvu s dodavatelem energie. U nás tento údaj není dohledatelný často ani ve smlouvě. Až od ledna 2016 díky novele energetického zákona jsou dodavatelé povinni datum ukončení dodávek sdělit, ale až v momentě, kdy klient již podá výpověď,“ uvádí Alice Mazurková, ředitelka marketingu a komunikace společnosti eCENTRE, a.s.

Právě kvůli obstrukcím ze strany dodavatelů vůči domácnostem, jakožto jednotlivcům, se nezávislá aukční síň eCENTRE rozhodla zastupovat své klienty nejen při licitování cen a podmínek v aukci, ale už při zajišťování potřebných podkladů a informací, aby se klienti do aukce vůbec mohli zapojit. „Dříve si lidé museli sami vyžádat například opis smlouvy, nebo si složitě zjišťovat právě datum ukončení dodávek. Teď už nemusí. Převzali jsme veškerou zodpovědnost na naši společnost a při jednání s dodavateli zastupujeme tisíce klientů,“ vysvětluje Alice Mazurková.

Od začátku října společnost eCENTRE, a.s. realizuje podávání výpovědí smluv dodavatelům energií s žádostí o neprodlené sdělení data ukončení dodávek. Dodavatelé však ukončení smlouvy protahují a 326 výpovědí akceptováno dosud nebylo.

„Spotřebitelé se tak dostávají do časové tísně a rizika, kdy v důsledku neposkytnutí informace o datu ukončení dodávek nebudou schopni změnit dodavatele, dojde k prolongaci smlouvy, a ke vzniku újmy na straně spotřebitele,“ uvádí se v hromadné stížnosti podané na Energetický regulační úřad.

„Už dlouho tyto praktiky sledujeme a snažíme se pomáhat klientům najít cestu. Díky nové službě máme přehled reakcí každého z dodavatelů. Ani my, ani naši klienti se nechceme spokojit se stavem, který na trhu energií je, a proto jsme podali na Energeticky regulační úřad hromadné stížnosti na dodavatele, kteří úmyslně oddalují akceptaci výpovědi ze smlouvy a omezují tak práva spotřebitelů,“ doplňuje Alice Mazurková.


Co to znamená pro samotné domácnosti?

Domácnosti v e-aukci eCENTRE šetří průměrně na zemním plynu až 15 tisíc korun za 2 roky.  164 domácností, vůči kterým dodavatelé dosud neakceptovali výpověď ze stávající smlouvy na dodávky zemního plynu, a které tak mohou přijít o ceny a podmínky vylicitované v aukci, tak může přijít o úspory ve výši až 2,5 milionu korun.


Zdroj eCENTRE,a.s.




Bez komentářů


Obchodní zástupce elektronické aukční síně eCENTRE
Společnost eCENTRE,a.s.
Stránka pro naše klienty
Volná místa jako obchodní zástupce e-aukční síně
Obchodní partner eCENTRE
Aukce a výběrové řízení
Přejít na domovskou stránku
SPŘÁTELENÉ WEBY
Nacházíte  se na webové stránce obchodního  partnera eCENTRE Davida Sobotíka. Toto  nejsou oficiální internetové  stránky společnosti eCENTRE, a.s. Garantem a  poskytovatelem nabízených  služeb je společnost eCENTRE, a.s.
Návrat na obsah